Flat Preloader Icon
هدف از چراغ و روشنایی خیابانی چیست؟
adminsana
25 خرداد 1402
51بازدید

هدف از چراغ و روشنایی خیابانی چیست؟

ما در این مقاله به مبحث هدف از چراغ و روشنایی خیابانی میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

چراغ و روشنایی خیابانی چیست؟ – هدف، اصل، مزایا و معایب

چراغ های خیابان که به عنوان چراغ های خیابان نیز شناخته می شوند، معابر، پارکینگ ها، پیاده روها و سایر مکان های عمومی را روشن می کنند. آنها امنیت و ایمنی رانندگی را با افزایش دید در شرایط نور ضعیف بهبود می بخشند. آنها اغلب با سایر تجهیزات ایمنی ترافیک برای افزایش دید تجهیزات، موانع یا مناطق مشترک تاریک استفاده می شوند.

عملکرد اصلی چراغ های خیابانی روشن کردن اشیا یا مناطقی است که در غیر این صورت در شب تاریک و خارج از فوکوس هستند. چراغ‌های خیابانی به دیود ساطع نور (LED)، رشته‌ای، سدیم فشار بالا، سدیم فشار پایین، بخار جیوه، متال هالید و فناوری لامپ تخلیه با شدت بالا (HID) متکی هستند تا مقدار، رنگ و دمای مناسب نور را برای یک لامپ فراهم کنند. کاربرد خاص لامپ های خیابانی LED جدیدترین فناوری هستند، بیشترین میزان نور را برای مصرف برق ارائه می دهند و به حداقل تعمیر و نگهداری با طول عمر بیشتر لامپ نیاز دارند.

هدف از چراغ خیابانی

اهداف اولیه روشنایی خیابان عبارتند از –

  • چراغ خیابانی برای افزایش یا افزایش ارزش اجتماعی خیابان مورد نیاز است.
  • چراغ خیابانی در کناره های جاده ارائه می شود تا ترافیک و موانع موجود در جاده به منظور ارتقای ایمنی و راحتی به وضوح قابل مشاهده باشد.
  • چراغ خیابانی نیز باعث جذابیت بیشتر خیابان می شود.
  • چراغ خیابانی سرعت ترافیک و شرایط جریان ترافیک را بهبود می بخشد.

اصل چراغ خیابانی

برای طراحی طرح چراغ خیابانی معمولاً از دو اصل کلی زیر استفاده می شود

  • اصل انتشار
  • اصل انعکاس چشمگیر

اصل انتشار

در اصل انتشار در طراحی چراغ خیابانی، از لامپ های مجهز به بازتابنده مناسب استفاده می شود. طراحی رفلکتورها به گونه ای است که نور را به سمت پایین هدایت می کنند و تا حد امکان به صورت یکنواخت روی سطح جاده پخش می کنند. برای جلوگیری از تابش خیره کننده، بازتابنده ها به گونه ای ساخته شده اند که برش بین 30 تا 45 درجه داشته باشند تا رشته لامپ به جز زیر لامپ قابل مشاهده نباشد.

از آنجایی که سطح جاده دارای طبیعت پراکنده است، باعث انعکاس بخش معینی از نور فرودی در جهت ناظر می شود و از این رو سطح جاده برای ناظر روشن به نظر می رسد.

اصل انعکاس چشمگیر

در صورت اصل انعکاس معکوس، بازتابنده ها به سمت بالا خمیده می شوند تا نور با زاویه تابش بسیار زیاد به جاده پرتاب شود. در این حالت، ناظر نیاز به دیدن اجسام در فاصله 30 متری دارد. این روش روشنایی خیابان فقط برای بخش های مستقیم جاده مناسب است.

این روش روشنایی خیابانی مقرون به صرفه تر از روش انتشار است، اما از این مضرات رنج می برد که باعث ایجاد تابش خیره کننده برای ناظران می شود.

پیکربندی

چراغ های خیابان معمولاً از فلز مقاوم در برابر خوردگی مانند آلومینیوم یا مواد پلاستیکی قوی مانند پلی اتیلن با چگالی بالا ساخته می شوند تا بتوانند در برابر عناصر بیرونی مقاومت کنند. چراغ‌های خیابان معمولاً روی قطب‌ها نصب می‌شوند، هم بر روی تیرهای اختصاصی یا هم بر روی تیرهای برق موجود.

مشخصات فنی

مشخصات زیر عملکرد چراغ خیابان را تعیین می کند.

  • توان: مصرف برق لامپ. این می تواند عامل مهمی برای کاهش کل هزینه های انرژی باشد.
  • روشنایی: میزان روشنایی میزان نوری است که لامپ قادر به ارائه آن خواهد بود.
  • ولتاژ منبع تغذیه: ولتاژ تغذیه ولتاژی است که برای تامین برق به خود لامپ عرضه می شود. مهم است که ولتاژی را انتخاب کنید که از قبل با زیرساخت فعلی شما سازگار باشد.
  • دمای عملیاتی: میانگین دمایی که لامپ برای عملکرد در آن طراحی شده است. این مشخصات به ویژه برای لامپ های فضای باز مهم است.

امکانات

این ویژگی ها ابزار اضافی یا سهولت استفاده را فراهم می کند.

  • حسگر نور فعال: چراغ خیابان دارای یک حسگر عکس داخلی است تا مطمئن شود لامپ فقط در شرایط نور کم روشن است.
  • پنل خورشیدی یکپارچه : لامپ خیابانی دارای یک پنل خورشیدی برای برق اصلی یا پشتیبان است تا به کاهش هزینه های عملیاتی کمک کند.

مزایای چراغ خیابانی

مزایای چراغ خیابانی به شرح زیر است –

  • نورپردازی خیابان ها فضای دلپذیری را در طول شب ایجاد می کند.
  • روشنایی معابر از انجام کارهای غیرقانونی و فعالیت های ضد اجتماعی در معابر جلوگیری می کند.
  • روشنایی خیابان میزان تصادفات در شب را کاهش می دهد.
  • روشنایی خیابان نیز به کاهش جرایم در شب و غیره کمک می کند.

معایب چراغ خیابانی

معایب اصلی روشنایی خیابان به شرح زیر است –

  • مقدار زیادی برق مصرف می کند.
  • گاهی اوقات این یک فرآیند گران است.
  • در حین نصب و نگهداری، ممکن است باعث ترافیک و غیره شود.

کاهش روشنایی نور خیابان

چراغ های خیابان ساری از وسایل شیشه ای تخت و LED های جهت دار برای تمرکز شدت نور در جایی که باید در جاده باشد استفاده می کنند. ما همچنین از چراغ‌های LED با دمای رنگ گرم‌تر 3000K در جاده‌های محلی استفاده می‌کنیم (مقایسه با چراغ‌های خانگی گرم و سفید)، بنابراین نورها به سفیدی چراغ‌های 4000K (همان رنگ نوری که ماه در یک شب روشن ساطع می‌کند) نیستند. ) در جاده های شریانی و کلکتوری.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان